Részecskeszűrő differenciál nyomásmérőjének gázcső törése
(talált hiba)

Motor:

1.6L TDI (114LE)

Tünetek:

- fémes csilingelő hang a motor felöl (nem mindig),
- a nyíllal jelölt helyen koromlerakódás,
- megfogva a csövet laza, kihúzható,
- kissé emelkedett átlagfogyasztás (nem feltétlenül).

A fenti tüneteket észleve megállapítottam, hogy a részecskeszűrő állapotát (eltömődését) mérő differenciál nyomásmérő szenzor felső és alsó gázbevezető mérőcsöve nem rögzül, gáztömörsége megszűnt, lötyög, kézzel megfogva könnyen kihúzható.
A részecskeszűrő fokozatos telítődését nyomon követi a két nyomásmérés különbsége. Minél jobban eltömődik a szűrő, annál nagyobb a nyomáskülönbség a be és kilépő oldalon. Egy küszöböt átlépve a számítógép bekapcsolja a szűrő regenerálási ciklusát. A ciklus sikeres lefutásához a motor fordulatszámát kb. 5-7 percen keresztül 2000 1/min felett kell tartani és bekapcsolódnak néhány kevésbé látványos villamos fogyasztók (tükörfűtés, hátsó ablakfűtés). Cél a motor terhelése és ez által kipufogógáz minél nagyobb felmelegítése és ezzel a szűrőben felgyülemlett koromlerakódás kiégetése. A folyamatot támogatja a FAP adalékanyag automatikus bekeverése a gázolajba amit a kocsi önállóan el is végez.
Amennyiben a nyomásmérés nem korrekt, ez a folyamat sem lesz rendesen elvégezve (előfordulhat, hogy nincs tisztítás, vagy épp folyamatos égetés történik)!


(differenciál nyomásmérő szenzor)

A csövek rögzítése eredetileg kiperemezett végekkel és ezt leszorító hollandi anyákkal történik. Ez a perem tört le a saválló csövek végéről. Kiszerelve szembesültem, hogy mindkét cső vége eltört. A csövek végén jól látszanak a rideg törés nyomai.


(a perem nélküli csővég, törésnyomokkal)


(mindkét vég pereme hiányzik)


(a lyukból kiszedve a letört perem)


(eredetileg itt volt)

Én úgy orvosoltam, hogy saválló anyagból esztergáltunk két 12x2 mm-es, 8mm-es lyukú gyűrűt és ezt ezüsttel felforrasztottuk a csövek végére. A forrasztást hátulról a hollandi anya felöl végeztük, így a tömítő felület nem módosult. 

Eredeti cső árak (kereskedőtől függően, kb.):

-Felső RÉSZECSKESZŰRŐ NYOMÁSCSŐ:    5653 HUF  
-Alsó hosszú RÉSZECSKESZŰRŐ NYOMÁSCSŐ:    5762 HUF  
 


(teljes diff. nyomásmérő szett)

Az gyűrőn belső lyukán áttolva síkban forrasztottuk meg.


(az új gyűrű)


(csak hátulról forrasztva)


(ügyelve a felfekvésre)


(ezüsttel)

Remélhetőleg tartós lesz.

A biztonság kedvéért hőálló, kipufogókhoz használatos szilikonnal bekentem a tömítő felületeket és a cső hollandi szakaszát és így tekertem be.

Feltételezésem szerint ez lehet, hogy típus hiba, mivel a hollandiban kicsit tud lötyögni a cső és ez a motor rezgése miatt idővel elfárassza a peremet és eltörik. A szilikon segíthet a rezgés csillapításában és talán tovább fog így tartani (valamint tömít is).

on segíthet a rezgés csillapításában és talán tovább fog így tartani (valamint tömít is).